0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Radio Loud ligger ned. Nu træder radioens egne partnere også på kanalen

Det skal ske noget på Radio Loud. Der er brug for markante programmer, kendte studieværter og langt mere tilstedeværelse på de sociale medier, siger flere af de kulturinstitutioner, der var med til at starte radioen.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Stine Bidstrup/Stine Bidstrup
Foto: Stine Bidstrup/Stine Bidstrup

Der skal ske noget på Radio Loud nu. Nul lyttere på femte måned går ikke, mener blandt andet Nationalmuseet, der leverer programmer til stationen. Foto:Stine Bidstrup

Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Forventningerne var høje på flere af landets største kulturinstitutioner, da Radio Loud i efteråret vandt den nyoprettede dab-kanal i stedet for Radio24syv. Endelig skulle der laves radio til de unge. Og blandt hovedkræfterne fandt man Nationalmuseet, Enigma – Museum for Post, Tele og Kommunikation, Roskilde Festival og Vega, der alle har leveret programmer til radioen, siden den gik i luften 1. april.

Efter fem måneder er skuffelsen derfor også til at tage og føle på. For trods massiv omtale, massivt fokus på de unge, og 260 millioner offentlige støttekroner i ryggen er det nedslående læsning, når de ugentlige lister over radiolyttere offentliggøres. Ud for Radio Loud står der igen og igen et rundt nul i målgruppen 15 til 50 år.

»Vi er meget kede af det. Det er klart, at når man gør sig så mange anstrengelser for at lave noget, man selv synes er godt, så ønsker man, at der kommer mange mennesker«, siger Jane Sandberg, der er direktør på Enigma og har været en af drivkræfterne bag og arbejdet med at få Radio Loud op at stå.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts

Annonce