Coronapandemien har ikke bare fyldt meget i vores hverdag i 2020, den har også ændret vores brug af medier i det forgangne år, viser den årlige medierapport fra DR Medieforskning.
Især under den første coronanedlukning i foråret, så vi mere tv end normalt, og det var ofte regeringens pressemøder og de daglige nyhedsudsendelser på DR og TV 2, vi tændte for.
Det første pressemøde om corona med statsminister Mette Frederiksen (S) 11. marts blev på tværs af DR’s og TV 2’s kanaler fulgt af 1,9 millioner mennesker.
Ugen efter, da Mette Frederiksen annoncerede nedlukningen af restauranter, fitnesscentre og storcentre, blev der sat rekord for seertal til en nyhedsudsendelse med 2,8 millioner seere.
Der skete en fejl, prøv igen senere
Der skete en fejl, prøv igen senere eller søg hjælp via vores kundecenter
Bliv en del af fællesskabet på Politiken
Det koster kun 1 kr., og de hurtigste er i gang på under 34 sekunder.
Prøv nuEr du under 30 år og udeboende? Få halv pris her
Allerede abonnent? Log ind her