0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Maise Njor skriver sjovt om at være en havareret, moden kvinde

Som klumme i bogform er det velkomponeret, men som kærlighedsfilosofi er det mere problematisk

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Janus Engel (arkiv)
Foto: Janus Engel (arkiv)
Skønlitteratur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Skønlitteratur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Det er en god ramme, Maise Njor har valgt til historien om kvinden og manden.

På deres første rejse sammen er de strandet på en indisk station, ventende på et forsinket tog. Manden ligger og sover op ad sin rygsæk, mens kvinden kredser om ham, grublende over ham og forholdet. Ind imellem læser hun sågar lidt Proust.

Den jeg-fortællende kvinde er Maise Njor selv, manden er den mand, hun har kastet sig ud i et forhold til, efter i mange år at have været så skilsmissesåret, at en ny kæreste ikke var på tale.

Fra den indiske togperron knopskyder kvindens grublerier ud i længere klummer om kærlighed og forladthed og lykke og hjertesorg.

Bliv en del af fællesskabet på Politiken

Det koster kun 1 kr., og de hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Prøv nu

Annonce