0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Payne: Kun Spielberg og jeg kan tillade os at filme i sort-hvid

Alexander Payne fortæller om sit meget roste amerikaner-epos 'Nebraska'.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Merie W. (Wallace/Paramount)
Foto: Merie W. (Wallace/Paramount)

vision. Alexander Payne (th.) instruerer sin hovedrolleindehaver i 'Nebraska', Bruce Dern, indbegrebet af midt-70’ernes amerikanske independentfilm. En periode, der har haft stor betydning for instruktørens eget arbejde, bl.a. på 'Nebraska'.

Film og tv
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Film og tv
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Man bliver lidt fugtig i øjenkrogene, det gør man. Man som i ’jeg’.

Alexander Payne er lige blevet foreholdt, bebrejdet nærmest, at han er ’cinefil’, og helt uden en pause kaster han sig ud i en blødende kærlighedserklæring til filmmediet:

»Vi elsker jo alle film her«, siger han og slår så langt ud med armene, at han synes at tage hele Cannes som gidsel for bemærkningen. »Det er derfor, vi er her! Det er derfor, det er sådan en skøn festival! Hvis man elsker film, elsker man også livet, man elsker sladder, man elsker historier, og man har lyst til at leve mange liv, fordi det her ene, vi lever, er ret begrænset.

Bliv en del af fællesskabet på Politiken

Det koster kun 1 kr., og de hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Prøv nu

Annonce