0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Venedig Biennalen: Den Danske Pavillon handler også om Muhammedkrisen

I går åbnede Den Danske Pavillon på den 54. Venedig Biennale officielt med en udstilling om ytringsfrihed.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Foto. Taryn Simon har rekonstrueret liget af den irakiske 14-årige pige Abeer Qasim Hamza, som blev voldtaget, mens familien så på, og siden blev både hun og familien myrdet af amerikanske soldater. Taryn Simon. Courtesy Gagosian Gallery, New York

Kunst
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Kunst
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

En midaldrende kvindelig tysk tv-journalist med pagehår står på øverste plateau i en træinstallation foran en kæmpe kulørt tragt. Hun brøler et eller andet til et tv-kamera nedenfor.

Tragten er vendt ud mod de øvrige nationale pavilloner i biennaleparken Giardini, så alle hører brølet. Det er ytringsfrihed for fuld udblæsning.

'Speech matters'
Jeg er i Den Danske Pavillon på Venedig Biennalen. De sømmelige skandinaviske sale er normalt en del luftigere end denne eftermiddag, hvor gæster og sydeuropæisk sommer fylder bygningen, og der opstår iltfattige lommer, når menneskemængden bliver for tæt.

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.