0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Udstilling i Den Danske Pavillon er nogle steder lige så dyb som en Disneyfilm

Med de digitale teknologier har mennesket skabt en arkitektur, der kan gennembrydes, og som har gjort os svage og modtagelige. Det er også denne metaforik om sygdommens virale indgriben, der er udgangspunktet for Kirstine Roepstorffs udstilling i Den Danske Pavillon.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Anders Sune Berg
Foto: Anders Sune Berg

Kirstine Roepstorff har delvis fjernet bygningen fra 1960 i Den Danske Pavillon og har ladet bygningens indre og ydre smelte sammen.

Kunst
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Kunst
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Det er reglen snarere end undtagelsen, at den udstillende kunstner i Den Danske Pavillon på Venedig Biennalen arbejder direkte med pavillonens todelte arkitektur.

Den Danske Pavillon består af et lidt klumpet klassicistisk gult hus med hvide søjler bygget i 1932 og et påsat parcelhuslignende hus af arkitekten Peter Kock fra 1960.