Få avisen leveret hele julen: 15 aviser for kun 199 kr.

Man kan ikke lade være med at læse ordene og dermed også tænke over deres forhold til værkerne, som her i maleriet 'Atelier/studio/land-scape. Purple/green/orange’, men man får ingen forklaring på sammenhængen.
Foto: Kehnet Nielsen/Sophienholm

Man kan ikke lade være med at læse ordene og dermed også tænke over deres forhold til værkerne, som her i maleriet 'Atelier/studio/land-scape. Purple/green/orange’, men man får ingen forklaring på sammenhængen.

Kunst

Ny soloudstilling: Hvad er det mon meningen, at gæsterne på Sophienholm skal stille op over for uklare billedbeskrivelser og opmalede kunstnernavne?

Kehnet Nielsen vil os en masse, men værkerne er for internt refererende. Projektet lukker sig om sig selv i stedet for at blive en åbenbaring.

Kunst
FOR ABONNENTER

'Den store gestus' er en velvalgt titel til Kehnet Nielsens soloudstilling på Sophienholm, for han har altid været maler med stort M, både dengang i de vilde 1980’ere, hvor hans maleri ’Kniven på hovedet’ lagde navn til en skelsættende udstilling, og i de seneste mange år, hvor hans værker er blevet mindre voldsomme, men aldrig mindre maleriske.

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Forsiden

Annonce