Det er ingen logisk selvfølge, at en kunstner altid vil vende tilbage til kunstlivet, skønt han i en årrække har lavet noget helt andet, efter eget valg – og endda med endnu større succes, sådan økonomisk.
Men for de fleste med et talent og en interesse for at skabe billedkunst gælder det, at den frie kreative udfoldelse, som forbindes med dette fag, bliver ved at med at trække i dem som en udfordring og en fristelse, som de i længden ikke kan sige nej til.
Balder Olrik kunne ikke sige nej, især ikke efter at have solgt sin virksomhed og sikret sig den økonomiske basis for en – i princippet – friere og mere uafhængig indsats. Hans nye værker hos Martin Asbæk ligner i hvert fald ikke dem, som skabte hans navn i 1990’erne.
Der skete en fejl, prøv igen senere
Der skete en fejl, prøv igen senere eller søg hjælp via vores kundecenter
Bliv en del af fællesskabet på Politiken
Det koster kun 1 kr., og de hurtigste er i gang på under 34 sekunder.
Prøv nuEr du under 30 år og udeboende? Få halv pris her
Allerede abonnent? Log ind her