0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Konceptkunst efterlader beskueren med følelsen af at komme for sent til festen

A Kassen har gode ideer, og at låne håndtagene fra Sorøs butikker og udstille dem på museum er en af dem. Men selve oplevelseni udstillingssalen lader en del tilbage at ønske.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

POESI. Der er poesi i A Kassens omvendte lygtepæle og håndtagene fra byens butiksliv på besøg på Sorø Kunstmuseum, men stemningen fortsættes desværre ikke yderligere. Foto: Torben Eskerod

Kunstanmeldelser
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Kunstanmeldelser
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Jytte Hilden sagde en gang, at hun har det med sport som med porno: Det er sjovt at være med til, men kedeligt at se på. Det samme kan, i nogle tilfælde, gøre sig gældende med den form for samtidskunst, hvor værket i høj grad er selve sin tilblivelse.

Tag nu kunstnergruppen A Kassens aktuelle udstilling på Sorø Kunstmuseum, hvor hovedparten af de udstillede genstande er hentet i det absolutte nærområde. A Kassen består af de unge kunstnere Christian Bretton-Meyer, Søren Petersen, Tommy Petersen og Morten Steen Hebsgaard, og de har været i byen og låne dørhåndtag.

Det er både sjovt og spændende tænkt, når kunsten/kunstnerne således møder virkeligheden – og inviterer den med hjem på museet. Ideen er dog ikke helt så ny, som den måske kan forekomme, for stamfaderen til de såkaldte readymades, Marcel Duchamp, udstillede allerede i 1913 et cykelhjul monteret på en taburet.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts