0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Rumsoldater samler penge ind

Firma vil have brugerne til at betale for udviklingen af nyt computerspil.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Mars. Med 'Interstellar Marines' satser Zero Point Software på at revolutionere science fiction-genren. Illustration: Zero Point Software

Medier
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Medier
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Den lille elevator glider lydløst ned gennem Mars’ røde jord.

Med sig om bord har den fire soldater iklædt sort panser. De er på en simpel rutinemission, men om kort tid mister de kontakten med deres øverstbefalende og befinder sig i en ildkamp.

Det bliver starten på et eventyr, der involverer dem i menneskehedens første møde med en fremmed livsform.

Computerspil i en helt anden liga
Sådan begynder computerspillet ’Interstellar Marines’, der bliver udviklet af det danske firma Zero Point Software.

Med deres spil vil de forsøge at genoplive det danske spileventyr, som ellers blev erklæret game over af eksperter sidste år, da flagskibet IO Interactive blev solgt til England, og Deadline Games gik konkurs.

Dengang blev det startskuddet til en bølge af små uafhængige danske spil, som havde et mere kunstnerisk præg. Men hvor de andre danske spil sigter efter et smallere publikum, satser Zero Point Software på, at ’Interstellar Marines’ kan tage kampen op mod de største titler på markedet som eksempelvis ’Call of Duty: Modern Warfare 2’.



»Med al respekt for de andre danske udviklere, så er det ’Festen’, de laver. Vi er i gang med at lave ’Lord of The Rings’ eller ’Star Wars’, så det er en helt anden liga«, forklarer idemanden bag spillet og firmaets direktør, Kim Haar Jørgensen, med reference til filmverdenens blockbustere.

Intet hemmelighedskræmmeri
På et punkt adskiller ’Interstellar Marines’ sig dog fra de store spilproduktioner.

Bliv en del af fællesskabet på Politiken

Det koster kun 1 kr., og de hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Prøv nu

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter