Vogue. De velrenommerede magasiner Vogue og Vanity Fair sætter priserne op. Årsagen er faldende indtægter på annoncer.

Vogue. De velrenommerede magasiner Vogue og Vanity Fair sætter priserne op. Årsagen er faldende indtægter på annoncer.

Medier

Vogue og Vanity Fair bliver dyrere

Prisen stiger på Vogue og Vanity Fair, da recessionen har mindsket annoncesalget.

Medier

De er fyldt med smukke billeder og kloge ord, men de koster stort set ingenting at købe i USA.

Derfor vil udgiveren af magasiner som Vogue og Vanity Fair, Condé Nast, nu sætte prisen i vejret, skriver New York Times.

Det sker for at gøre magasinerne mindre afhængige af de annoncekroner, som hidtil har finansieret størstedelen af de glittede magasiner – men som både nettet og recessionen har hapset en ordentlig luns af.

om Vogue-dokumentaren 'the September Issue'

»Vi har været så åbenlyst afhængige af annoncer som turbinen, der kørte det her sted, og det er en meget, meget risikabel model, efterhånden som vi kommer ud af recessionen«, siger Condé Nasts direktør, Charles S. Townsend, til New York Times.

For nylig viste en OECD-rapport om printmediernes krise da også, at de medier, der satser både på abonnements- og annonceindtægter, har klaret sig langt bedre gennem krisen end dem, der mestendels lever af annoncer.

Redaktionen anbefaler:

Læs mere:

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden