0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Britisk medieforsker: Facebook og Google er åbenlyst alt for store og alt for indflydelsesrige

De fleste mennesker kan ikke leve uden Facebook, Google og de øvrige giganters tjenester. Det er ikke bare bekymrende, men et demokratisk problem, siger anerkendt britisk medieforsker.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
AP/Kollage: Lise Mogensen
Fotos: AP/Kollage: Lise Mogensen
Medier
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Medier
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Hvad vil du helst undvære: din profil på Facebook, din mail hos Google, din iPhone fra Apple eller Microsofts skriveprogram Word? Og kan du undvære flere af teknologigiganternes tjenester og produkter? Måske alle?

Spørgsmålene (og deres naturlige svar) er den mest effektive måde til at illustrere den magt og indflydelse på vores liv, de største virksomheder fra teknologiens verden har i dag. Det er nemlig meget svært for mange mennesker rent faktisk at forestille sig en hverdag, et arbejdsliv eller måske ligefrem et socialt liv uden teknologigiganternes produkter og tjenester, påpeger den britiske medieforsker Martin Moore.