0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

DR og TV 2 tog penge for prinsens bisættelse

Fotochefer fra større medier er utilfredse med, at de skulle betale dyrt for DRs livesending fra bisættelsen. DR følger reglerne, men fotocheferne vil sikre sig mod gentagelse.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Jacob Ehrbahn
Foto: Jacob Ehrbahn
Medier
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Medier
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Det er »principielt helt forkert«, at Danmarks Radio kommer til at indkassere penge på live-transmissionen fra prins Henriks bisættelse tidligere i dag.

Det siger fotochefer fra nogle af landets største mediehuse, efter at det er gået op for dem, at de ville blive bonnet ved kasse 1, hvis de ville sende DR's livetransmission. Selv om prinsens bisættelse kan karakteriseres som en fælles, historisk begivenhed, tikkede taxametret: Danmarks Radio havde i samarbejde med TV 2 lavet en aftale med hoffet om at sikre live-dækningen og tog betaling.

Bliv en del af fællesskabet på Politiken

Det koster kun 1 kr., og de hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Prøv nu

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter