Mediebranchen er befolket af sortseere og jammerkommoder. Vi taler så meget om krise og undergang, at dommedagen risikerer at ende som selvopfyldende profetier.
Selvfølgelig er medier – i lighed med alle andre brancher – midt i en digital transformation, der vender op og ned på både relationen til læserne, udfordrer forretningsmodellerne og redefinerer de publicistiske arbejdsgange.
Mediesociologen Søren Schultz Jørgensen og forhenværende chefredaktør Per Westergård, begge tilknyttet Fyens Stiftstidende, kan deres undergangsfortælling, og de underbygger den med uafviselig historik og perspektiv i deres nye bog ’Den journalistiske forbindelse’.
Der skete en fejl, prøv igen senere
Der skete en fejl, prøv igen senere eller søg hjælp via vores kundecenter
Læs artiklen nu, og få Politiken i 30 dage
Få adgang til hele Politikens digitale univers nu for kun 1 kr.
Læs videre nuEr du under 30 år og udeboende? Få halv pris her
Allerede abonnent? Log ind her