0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Radiochef er tosset på politikerne efter 24syv-aftale: »Jeg forstår ikke, hvorfor politikerne har gjort det her«

Regeringen og Dansk Folkeparti er blevet enige om ny digital radiokanal, der får 70 millioner kroner i støtte årligt. Det åbner for, at Radio24syv alligevel kan overleve. Konkurrent undrer sig over aftalen.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Lærke Posselt (arkiv)
Foto: Lærke Posselt (arkiv)

Jim Receveur, chef for Bauer Media, der driver blandt andet The Voice.

Medier
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Medier
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Jim Receveur er forvirret og frustreret. Chefen for Bauer Media, der driver blandt andet The Voice, havde set sig varm på regeringens nye digitale radio med klassisk musik og kultur.

Men den radiokanal bliver alligevel ikke til noget. Regeringen og Dansk Folkeparti blev fredag enige om at droppe kulturkanalen, omfordele pengene og lave en anden dab-kanal, en taleradio, som får 70 millioner kroner om året i støtte fra staten.

»Jeg forstår ikke, hvorfor politikerne har gjort det her. Der er ikke plads til tre taleradioer i Danmark«, siger Jim Receveur.

Forklaringen er Radio24syv. Med fredagens aftale kulminerede et flere måneder langt forløb, der først kostede den radiostation livet, siden udløste massive protester, og som nu – hvis Radio24syv byder ind – genopliver radioen.

Den populære radiostation, som blev opfundet af de borgerlige partier i 2010 og har sendt taleradio i snart 8 år, meddelte ellers i marts, at den ingen planer har om at søge om at få forlænget sendetilladelsen på FM-båndet.

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til hele Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu

Annonce

Læs mere