0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Der er kun ét formål: Næsten samtlige danske medier rotter sig sammen mod tech-giganterne

Google og Facebook står over for et næsten samlet Mediedanmark i forhandlinger om betaling for journalistik.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Philip Davali
Foto: Philip Davali

Anders Krab-Johansen, koncerndirektør i Berlingske Media og talsmand for DPCMO, Danish Presspublishers Collective Management Organization, gør klar til at forhandle med tech-giganterne om retten til mediernes indhold.

Medier
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Medier
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

For første gang i verden står Google og Facebook over for et kollektiv, når 30 danske mediehuse fredag stifter en alliance med det ene formål at stå sammen over for techgiganterne.

Normalt forbyder konkurrencelovgivningen, at private selskaber slår sig sammen og danner en slags kartel. Men den nye lov om ophavsret åbner mulighed for, at medierne i lige præcis den sammenhæng kan rotte sig sammen og forhandle kollektivt.