0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Nye tal slår fast: Tre internationale giganter suger flere og flere penge ud af det danske mediemarked

Google, Facebook og LinkedIn tager 4 af 10 annoncekroner på det danske mediemarked, viser ny opgørelse. Det giver lommesmerter hos de nationale, regionale og lokale medier.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Thomas Borberg
Foto: Thomas Borberg

Danske medier oplever større og større tab i annonceomsætningen, men de globale giganter tjener mere år for år.

Medier
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Medier
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Google, Facebook og LinkedIn sluger større og større bidder af annonceomsætningen i Danmark.

Det viser Kulturministeriets nye rapport om mediernes udvikling i Danmark, der fremlægger tal om danskernes mediebrug, mediernes indhold og mediebranchens udvikling og vilkår.