0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Modeblogs er en guldgrube for unge - og firmaer

Flere virksomheder har fået øjnene op for modeblogs som en lukrativ forretning.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
PER FOLKVER (arkiv)
Foto: PER FOLKVER (arkiv)

Business. En række unge tjener nu så godt på deres modeblog, at de kan leve af det.

Mode
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Mode
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Imens de økonomiske vismænd råber vagt i gevær, og den økonomiske krise endnu fylder kilometervis af spalter, ser det ud til, at det danske blogunivers er under positiv udvikling.

For mange er internetblogs et forholdsvis nyt fænomen. Men med stigende besøgstal har de danske modeblogs gjort sig selv til et lukrativt marked for kommercielle virksomheder, der for alvor har fået øjnene op for bloguniverset.

De unge bloggere, fortrinsvis piger, er nu en åbenlys mediekanal for virksomhederne, som via sponsorater og betalinger får omtale på bloggen. En fordel for både virksomhed og blogger, der begge spinder guld på de nyeste stykker tøj.

Flere besøgende og flere blogs
Hos Bloggers Delight, Danmarks største fællesskab for formidling af kontakt mellem blogger og virksomhed, har man da også mærket den øgede interesse for blogs, fortæller direktør Henrik Akselbo.

I august venter man at slå rekord med mere end ni millioner sidevisninger. Sidevisningerne sker til hele 450.000 unikke brugere og fordeler sig på godt 250 blogs. Tallene ventes at stige.