Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
Jens Dresling (arkiv)
Foto: Jens Dresling (arkiv)

Shu-bi-dua. »Der er stadig en supermarkedsfølelse af, at man på Spotify bliver eksponeret for mainstreammusik og betaler lige så meget til Taylor Swift som til Shu-bi-dua.« siger Fabian Holt, der er lektor i musik og events på Roskilde Universitet.

Musik
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Musikforening vil have fairtrademærke til musik

Mærket skal vise, at musikerne er blevet ordentligt betalt

Musik
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Ligesom man kan kigge efter Fairtrade Mærket, når man køber kaffe, skal man kunne gå efter et fairtrademærke, når man streamer og køber musik. Det skal vise, at musikken er solgt etisk forsvarligt, og at der har været en fair pengefordeling mellem kunstnere, pladeselskaber og streamingtjenester.

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden