0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

5 hjerter: Flaming Lips har blod på skoene og rumvæsner ude i baghaven

Efter et årti med mere cirkus og sci-fi end store sange genetablerer syrehovederne i Flaming Lips jordforbindelse med et blåt mærke af et smukt album. Amerikansk socialrealisme for rumvæsner anno 2020.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
George Salisbury
Foto: George Salisbury

The Flaming Lips’ symfoniske syrepop lyder som signaler fra rummet, men de fortæller historier fra den amerikanske virkelighed. Den virkelighed, hvor man forholder sig til coronapandemien med mundbind.

Musik
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Musik
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

I løbet af det seneste årti har The Flaming Lips stået i stampe og i stigende grad lignet en parodi på sig selv.

Godt nok har gimmickkoncerternes konfettieksplosioner, menneskelige hamsterplastikbolde og hoppende kæmpeballoner beholdt kultens tiltrækningskraft, og med sin løvemanke af grå krøller har forsanger Wayne Coyne stolt stillet sig på ydersiden af samfundets skal.

Men ligesom Coynes stemme er det musikalske syreudtryk blevet temmelig slidt med årene.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts

Annonce