0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Stækket ørn

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Eagle-Eye Cherry - PR-foto.

Anmeldelser, cd-beat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Anmeldelser, cd-beat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Navne på producere som Al Stone (Björk og Jamiroquay) Cameron McVey (søster Neneh Cherry) og Tim Simenon (Depeche Mode og Massive Attack) rimer ikke just på den traditionelle, amerikanske rockmusik, svenskfødte Eagle-Eye Cherry sendte i cirkulation omkring lejrbålet på sine to første plader.

Alligevel er stilen fastholdt på det tredje udspil, som lader det elektroniske univers blive ved de spæde tiltag og de tomme trusler. Eagle-Eye Cherry bumper fortsat lystigt og enkelt ud ad traditionernes landevej, som han fandt ind til med gennembrudshittet 'Save Tonight' i 1998.

Men det er som om komponisten mangler nogle indre spændinger at skrive om. I hvert fald ender 'Sub Rosa' med at være et ganske sympatisk, men ordinært og pænt sangskriveralbum uden hverken mindeværdige melodier eller overraskelser.

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til hele Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu

Annonce

Læs mere