0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Revitaliseret Springsteen mangler gløden

'High Hopes' består af koncertfavoritter, coverversioner og kasserede sange.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
David Goldman/AP
Foto: David Goldman/AP

Rock. På albummet 'High hopes' med 12 studieindspilninger fungerer det bedst, når Bruce Springsteen synger nænsomt og ikke forsøger at råbe et stadion op.

Anmeldelser, cd-beat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Anmeldelser, cd-beat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

De, der har oplevet Bruce Springsteens maratonseancer i løbet af de sidste par år, ved, at han virker revitaliseret af sit dynamiske forhold til publikum.

Den 64-årige kraftkarl fra New Jersey har siden sit 2012-album, ’Wrecking Ball’, været på sin største og ifølge ham selv »en af de mest inspirerende« turneer, og det er i rygstødet fra den globale rundtur, at han har indspillet ’High Hopes’.

Han betaler tilbage til sit publikum med 12 studieindspilninger af sange, man ellers kun kan høre til koncerter. Samt et par coverversioner og finpudsninger af tidligere kasserede sange. Det første kræver, at man overfører koncerternes intensitet, det sidste indeholder risikoen for at ligne halvhjertet gerning på forhånd.

Det er da heller ikke meget, Bruce Springsteen får gjort ved den nobelt rockende ’Harry’s Palace’, der blev siet fra den endelige version af albummet ’The Rising’. Men for Springsteen-fans er der sikkert en salig fryd ved at høre den nu afdøde saxofonist Clarence Clemmons blæse luft i den stivbenede gangsterfortælling. Værre endnu bliver det på den stadionrockende version af ’The Ghost of Tom Joad’.

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til hele Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter