0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Ikke meget at komme med

Regina Carter har prominente gæster på sin indspilning, men hendes egen indsats er manglefuld.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Anmeldelser, cd-jazz
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Anmeldelser, cd-jazz
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Med tanke på Davis' fremragende spil på Jimmy Greens 'True Life Stories' er det med en mærkelig fornemmelse, man oplever ham som medlem af violinisten Regina Carters kvartet på hendes nye udgivelse. Vi har jo haft den tvivlsomme fornøjelse at høre Carter under en tidligere Copenhagen Jazz Festival herhjemme.

For mig står hun som en klassisk uddannet musiker, der ganske enkelt er for ringe til at kunne skabe sig en karriere på det felt. Vil man være venlig, så kan man hævde, at hun på det seneste har fået mere kraft i sit strøg. Men det er ikke meget i forhold til alt det, hun ikke magter. Allerværst er det at høre hende file småfalsk på Duke Ellingtons 'Blue Rose'.

Derfor er det overraskende, at hun har formået at få så betydelige kunstnere som sangerinden Dee Dee Bridgewater og klarinettisten Paquito D'Rivera til at deltage som gæster i løjerne. De gør sig da heller ikke specielt positivt bemærket.

Et bedre indtryk får man af en anden sangerinde Carla Cook. Og også Davis svarer for et par gode soli i Carters 'How Ruth Felt' og A Tisket, A Tasket'. I sidstnævnte sker det tilmed det, at den spændstighed, Davis formulerer sig med, smitter velgørende af på hans medspillere, bassisten Matthew Parrish og trommeslageren Alvester Garnett.

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu

Annonce

Læs mere