0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Klassisk Smæk for skillingen

Pianisten Jevgenij Kissins luksusfortolkninger af Mozarts og Schumanns værker slår aldeles benene væk under lytteren.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Lars Hansen
Foto: Lars Hansen
Anmeldelser, cd-klassisk
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Anmeldelser, cd-klassisk
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke det, der er så skidt, at det ikke er godt for noget, siger man jo. Det gælder også krisen på det klassiske plademarked. Mens studieindspilningerne bliver stadig færre, bliver liveoptagelserne nemlig flere.

Og selv om de som oftest er klippet sammen af et par aftener – mere live er det heller ikke – så er de alligevel det forsinkede svar på de nødråb, klassiskfans i firserne og halvfemserne hyppigt kom med i håbet om at få flere liveindspilninger, flere oplevelser af her og nu-kvalitet overført fra koncertsalen til plademediet.

Luksusfortolkning
Pianisten Jevgenij Kissin er mand for at levere det superbe i detaljen og det storladne på det overordnede plan. Hans perfektion i Mozart er parret med et orkester, der i Londons akustiske work in progress, det nu 25-årige Barbican Center, lyder udpræget dynamisk.

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu

Annonce

Læs mere