0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Kamasi Washingtons jazzkoncert var en ensformig og overfladisk affære med katastrofal lydteknik

Jazzsaxofonisten Kamasi Washington lever som livekunstner ikke op til sine storladne pladeproduktioner og suveræne selviscenesættelse.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Mads Nissen
Foto: Mads Nissen

Kamasi Washington har sat sig selv i scene som en spirituel jazzguru og samlingsfigur for en ny jazzgeneration af musikere i Los Angeles.

Koncertanmeldelser
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Koncertanmeldelser
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Lyd kan ødelægge meget. Det gjorde den søndag aften, da en af tidens mest hypede – og mest overvurderede – amerikanske jazzmusikere, den californiske saxofonist Kamasi Washington, gæstede Pumpehuset med sin septet som en slags forpremiere på den københavnske Haven Festival, der løber af stablen til august.

Naturligvis fungerede koncerten også som en merkantil blødgøring frem mod Washingtons længe ventede nye album ’Heaven & Earth’, der udkommer 22. juni. Og fra en overfladisk betragtning med en hel sal af begejstrede tilhørere kom, så og sejrede Kamasi Washington.

Bliv en del af fællesskabet på Politiken

Det koster kun 1 kr., og de hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Prøv nu

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter