0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Omstridt Breivik-teater indskriver sig i en ældgammel tradition

Teaterforestillingen om Anders Behring Breiviks manifest har vakt forargelse og debat i denne uge. Men stykket indskriver sig i en ældgammel tradition.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Martin Lehmann (arkiv)
Foto: Martin Lehmann (arkiv)

Kontroversielt. Christian Lollike (tv) og Olaf Højgaard (th) er kommet ud i en mediestorm med deres kontroversielle teaterstykke, der handler om Utøya.

Scene
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Scene
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

I 1960’erne var der ikke ret mange uden for Tyskland, der havde hørt om forfatteren og dramatikeren Rolf Hochhut.

Men 20. februar 1963 havde teatret Die Freie Volksbühne i Vestberlin urpremiere på forestillingen ’Stedfortræderen’. Et drama om nazisternes jødeudryddelse baseret på dokumentarisk materiale fra krigen.

Mere end noget andet værk efter Anden Verdenskrigs afslutning fremkaldte ’Sted