0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Instruktør om Dalí-scenetæppe: »Alle tror, det bare er en kopi«

Der gemmer sig en rigtig god historie bag bagtæppet til forestillingen 'La Verità'.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Anya Bartels-Suermondt
Foto: Anya Bartels-Suermondt

Ægte. Dalí malede sit enorme scenetæppemed Tristan og Isolde i 1944 til balletten 'Mad Tristan'. Nu kan det ses i nycirkusgæstespillet 'La Verità' i Tivoli.

Scene
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Scene
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Tænk at få tilbudt en ægte Dalí, tilmed et kæmpemaleri, som alle troede var væk og borte.

Men det oplevede parret bag nycirkuskompagniet Finzi Pasca, da de en dag fik en opringning.

»De er så passionerede i fonden, at de havde denne drøm om at få billedet tilbage til scenen. Frem for at få det på museum ville de tilbyde det til os, i seks år eller mere. De kendte alle vores forestillinger, så de tænkte, at vores verden med akrobatik og poesi ville være et passende match med Dalís surrealistiske univers«.

To specialister rejser med

Læs artiklen nu, og få Politiken i 30 dage

Få adgang til hele Politikens digitale univers nu for kun 1 kr.

Læs videre nu

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter