0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Fremtidens spil har humor

Keder spilleren sig, ændrer spillet sig. Fremtidens computerspil kan selv mærke, hvor morsomme de er ifølge ny dansk spilforskning.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
JENS DRESLING
Foto: JENS DRESLING

Ny forskning får computerspillene til at tilpasse sig spillerens behov, så spillene altid er udfordrende og sjove.

Spil
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Spil
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Snart vil computerspil som minestryger ikke være andet end et levn fra fortiden.

I hvert fald hvis det står til den opfindelse, som Georgios N. Yannakakis, ph. d. i informatik og ansat som adjunkt på IT-universitetet, står bag. Yannakakis har opfundet en måde, hvorpå computeren kan aflæse, hvor sjovt computerspilleren synes spillet er, skriver videnskabsportalen Videnskab.dk.

Politiken.dk i 3 måneder - kun 299 kr.

Læs hele artiklen nu

Køb abonnement

Annonce

Læs mere