0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

For stram disciplin

God bud, men et strategispil til PSP, der overgår 'Advance Wars', lader stadig vente på sig.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Som strategispil har Field Commander balancen, missionerne og stemningen med sig, men grafikken bliver af og til så fnidret, at det er svært at kende forskel på sine kampenheder

Spilanmeldelser
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Spilanmeldelser
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Som det første turbaserede strategispil til PSP løser 'Field Commander' sin mission med et stringent gennemlæst pensum, men desværre mønstret med så stram honnør, at spontanitet og personlighed fordufter. Ingen plads til slinger her, når man efter tre korte træningsmissioner pukler på med møjsommeligt at rykke rundt på kamptropper, fly og skibe for at besætte byer samt udslette skuffende ens tænkende ærkefjender.

Balancen mellem kampenhederne er god, men det er missionerne ikke, da hovedparten handler om at smadre alt på kortest muligt tid. Her ville mere strategisk finesse og flere alternative mål med missionerne pynte.

I forhold til rivalen i 'Advance Wars'-serien til Nintendos konsoller - med en mere afslappet karikeret manga-stil - er 'Field Commander' den diametrale modsætning med sin rå 'virkelighed': ingen plads til humor, men masser af spillerum for slidstærk strategi. Men hvor 'Advance Wars' er forbilledlig klar og klinisk funktionel i sin grafik, er de fnidrede små kamppladser i 'Field Commander' en gang roderi.

Noget er galt, når man efter timers spil stadig har svært ved at kende forskel på sit infanteri. Og nok er det flot, når fjendernes kampvogne dundres i småstykker i 3D-grafik, men når dette af og til fører til animationer hakket op som lysbilledshow, er det grafisk lir, man helst er fri for.

Der er tænkt bedrøvende reaktionært i FC i forhold til strategigenrens evolution på pc, men trods dette funkler en kerne af vedkommende strategi. Det redder dagen, at man kan designe egne missioner og spille multiplayer på én konsol eller over internettet. Men et strategispil til PSP, der overgår 'Advance Wars', lader stadig vente på sig.



thomas.vigild@pol.dk

Politiken.dk i 3 måneder - kun 299 kr.

Læs hele artiklen nu

Køb abonnement

Annonce

Læs mere