0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Formidabel platformsaction

Målt op imod nutidens skarpe konkurrence er spillet ikke en ligeså stor revolution som dets forbillede 'Jak & Daxter', men elskede man dette, er 'Ratchet & Clank' det stensikre køb, der vil kunne forstrække smilebånd hos såvel junior som senior.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Våbnene fungerer som væsentlig drivkraft gennem spillet, men fælles for dem alle er, at de desværre ikke udvider spillets univers.

Spilanmeldelser
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Spilanmeldelser
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Beavis har Butthead, Steen har Stoffer og Gokke har Gøg. Dynamiske duoer skal der til, når en humoristisk historie skal fyres af.

Det kattelignende dyr Rachet har i platformsspillet 'Ratchet & Clank' (R&C) robotmakkeren Clank, og det spil er et pragteksempel på, hvordan intelligent humor og godt gameplay kan gå kattepote i robothånd uden at henfalde til platheder.

Helt i stil med sidste års bedste platformsspil til PlayStation 2 'Jak & Daxter' er verdnerne i R&C overvældende levende, hvilket gør, at man forbløffende hurtigt suges ind i spillets urkomiske univers.

Langt størstedelen af tiden styrer man Ratchet i kampen mod et rumvæsen med storhedsvanvid, og traditionen tro skal der hoppes, skydes og slås, mens der indsamles møtrikker, som efterfølgende kan bruges til at købe nye våben eller alskens andet legetøj for.

Våbnene fungerer som væsentlig drivkraft gennem spillet, men fælles for dem alle er, at de desværre ikke udvider spillets univers; de er alle bare nye og smartere måder, at slå sine fjender ihjel på.

Andre dimser får imidlertid en til at flyve og dermed åbne mulighed for at besøge helt nye områder i spillet, så havde der været flere af den slags tiltag i stedet for den massive fokusering på våben, var spillet kommet et hjerte nærmere topkarakteren.

Målt op imod nutidens skarpe konkurrence er spillet ikke en ligeså stor revolution som dets forbillede 'Jak & Daxter', men elskede man dette, er R&C det stensikre køb, der vil kunne forstrække smilebånd hos såvel junior som senior.

Politiken.dk i 3 måneder - kun 299 kr.

Læs hele artiklen nu

Køb abonnement