0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Eksperter: Klagesystem over metro er ikke uvildigt

Sammensætningen af den klageinstans, som skal afgøre erstatningssager, er problematisk, siger eksperter.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
LÆRKE POSSELT/FREELANCE
Foto: LÆRKE POSSELT/FREELANCE

Erstatningssag. Søren Vangsgaard har tabt 1,3 millioner i omsætning i sin boghandel på grund af metrobyggeriet, men han bliver ved med at løbe panden mod en mur, når han vil have erstatning.

Økonomi
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Økonomi
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Hvis man søger om erstatning i klagesystemet for skader påført af metrobyggeriet, skal man ikke forvente en uvildig behandling.

Sådan lyder det fra juridiske eksperter på baggrund af informationer om klagesager om Københavns metrobyggeri, som Politiken i dag lægger frem.

Borgere og butiksejere vil typisk klage deres nød til Metroselskabet og dernæst Ekspropriationskommissionen. Den består af fire medlemmer, der er udpeget af Metroselskabets ejere - Transportministeriet og to kommuner - og formanden er en tidligere embedsmand fra Transportministeriet, og sådan har det været i mange år.

Få Politiken leveret alle julehelligdagene

Få Politiken leveret hver søndag i en måned + alle julehelligdagene. Du får 8 aviser for 99 kr.

Kom i gang med det samme

Annonce

Læs mere