0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Mattels salg af Barbie-dukker steg under nedlukning

Den amerikanske legetøjskoncern Mattel overrasker med et højere end forventet salg i andet kvartal.

Økonomi
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Salget af Barbie-dukker pynter i den amerikanske legetøjskoncern Mattels regnskab for andet kvartal, som er offentliggjort torsdag aften dansk tid.

Lukkede skoler i Nordamerika og i flere andre lande som følge af coronapandemien har holdt mange børn hjemme, og det har medvirket til at øge efterspørgslen på de ikoniske dukker.

Salget af Barbie-dukker steg med syv procent til 199,3 millioner dollar.

Salget af Uno-spillekort er også med til at hive omsætningen højere op end forventet af analytikere.

I de tre måneder frem til 30. juni faldt Mattels omsætning med 15 procent til 732,1 million dollar i forhold til året før. Men det var stadig bedre end analytikernes forventninger, der i snit lød på knap 680 millioner dollar.

Nettoresultatet endte på minus 109,2 millioner dollar. I samme periode året før havde Mattel et underskud på 108 millioner dollar. Som andre legetøjsfirmaer er det i de sidste måneder af året frem mod jul, at Mattel henter størstedelen af sit salg og sin indtjening.

Mattel forventer de kommende måneder en forbedring i salget sammenlignet med første halvår af 2020.

ritzau

Annonce

Læs mere