0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Tusindvis har fået trukket penge to gange hos MobilePay

En fejl hos MobilePays leverandør betyder, at tusindvis af kunder har fået trukket penge to gange.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Thomas Borberg
Foto: Thomas Borberg
Privatøkonomi
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
Privatøkonomi
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Tusindvis af danske MobilePay-kunder har de seneste dage oplevet at have betalt to gange for visse transaktioner.

Det oplyser MobilePay på Facebook.

Problemet skyldes en fejl hos MobilePays nordiske leverandør, som forsøger at løse problemet hen over natten. Ifølge MobilePay opstod problemet i mandags.

Alle kunder vil få deres penge tilbage snarest muligt, men det er uvist, præcis hvornår pengene er tilbage.

Det afhænger blandt andet af, hvilken type betalingskort man har knyttet til sin MobilePay-konto, og hvilken udsteder man har fået sit kort fra.

»Vi kan ikke garantere, at det i alle tilfælde er synligt på din konto i banken fra morgenstunden, men gør naturligvis vores bedste for at presse på«, skriver MobilePay på Facebook.

Der var sidste år 335 millioner overførsler med MobilePay. Der blev samlet overført 125 milliarder kroner gennem betalingsplatformen.

MobilePay så dagens lys i 2013. Det er ejet af Danske Bank.

ritzau

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter