0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

40 år gammelt skibsforlis gav Mærsk gennembrud på de sociale medier

Vidunderdreng gav rederiet et menneskeligt ansigt og millioner af følgere.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Miriam Dalsgaard/MIRIAM DALSGAARD
Foto: Miriam Dalsgaard/MIRIAM DALSGAARD

bagmanden. Jonathan Wichman var strategen, da A.P. Møller - Mærsk i 2011 med stor succes gik på de sociale medier.

Virksomheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Virksomheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

En magisk portal, der med et trylleslag kan vende lykken, hvor de traditionelle reklamer er holdt op med at virke.

Lidt karikeret er det den vrangforestilling, mange virksomheder med hjælp fra reklamebranchen lider af, hvis man spørger Jonathan Wichmann.

Kommunikationsrådgiveren revolutionerede den danske shipping-gigant Mærsks kommunikationsarbejde ved at starte et ganske andet sted, da virksomheden i 2011 gik på de sociale medier:

»Jeg gik i Mærsk-arkivet og fandt en gammel film, som aldrig var blevet vist uden for Mærsk, om skibet ’Clara Mærsk’s assistance til skibet M/V Truong Xuan i 1975. Det er en af verdenshistoriens største redningsaktioner, hvor man reddede omkring 3.500 mennesker fra et synkende skib. Jeg skrev det bare, som det var, uden at skrive det op, for det virker bedst. Snart kunne jeg se, at filmen blev delt i netværker af overlevende fra forliset og blandt deres børn over hele kloden. De vendte tilbage med fortællinger om, hvordan tårerne trillede ned af deres kinder, da de så videoen. Så kan du tale om konverteringsrater og alt muligt andet, men en sådan forbindelse har en værdi i sig selv, og store virksomheder er også del af noget større«, siger kommunikationsrådgiveren.

Bliv en del af fællesskabet på Politiken

Det koster kun 1 kr., og de hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Prøv nu

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter