0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Facebook-aktien stiger: Coronakrisen har givet flere brugere

Facebook har over 2,99 milliarder månedlige brugere på sine sociale medieplatforme, viser kvartalsregnskab.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Dado Ruvic/Ritzau Scanpix
Foto: Dado Ruvic/Ritzau Scanpix
Virksomheder

Verdens største sociale netværk, Facebook, overgår forventningerne med sit regnskab for første kvartal.

Det skriver nyhedsbureauet Reuters onsdag aften dansk tid.

Under det globale udbrud af coronavirusset har Facebook, som også ejer de sociale medier Instagram, Messenger og WhatsApp - oplevet en stigning i antallet af aktive brugere.

Flere end 2,99 milliarder brugere logger på et af selskabets sociale medier mindst en gang om måneden.

Det er en stigning på omkring ti procent fra 2,89 milliarder brugere i sidste kvartal. Det skriver nyhedsbureauet AFP.

»Mens folk er blevet mere afhængige af vores service end nogensinde før, fokuserer vi på at holde folk sikre, informerede og forbundne«, siger Facebooks administrerende direktør, Mark Zuckerberg, i forbindelse med regnskabet.

Facebooks aktie steg med over ni procent umiddelbart efter onsdagens præsentation af regnskabet, skriver Reuters.

Selskabets omsætning voksede med 18 procent i første kvartal til 17,74 milliarder dollar - det svarer til 121,63 milliarder kroner.

En positiv overraskelse

Det var en positiv overraskelse for analytikerne, der havde forventet en omsætning på gennemsnitligt 17,44 milliarder dollar.

Langt den største del af Facebooks indtjening kommer fra reklamer, som brugerne ser på tjenesterne.

På den front har Facebook dog oplevet en negativ konsekvens af coronakrisen.

Selskabet har således oplevet et fald i antallet af annoncer i løbet af første kvartal. Det er særligt de mindre virksomheder, som har skåret ned på budgettet til annoncer.

Men de første tre uger af april har annoncerne så godt som stabiliseret sig igen, oplyser Facebook.

Selskabet dropper at komme med en prognose for andet kvartal eller for 2020 på grund af den usikre situation, som coronavirusset har skabt.

ritzau

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts