0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Mere madlavning i hjemmet øger Arlas salg

Arla har sidste år solgt mere mælk og smør til de mange forbrugere, der har opholdt sig mere hjemme.

Virksomheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Under coronapandemien er mange blevet mere inden døre og brugt tiden på blandt andet at bage og lave mad.

Det har bidraget til at give en større efterspørgsel på mejeriprodukter fra Arla, som samlet har øget salget i 2020.

Det oplyser den andelsejede mejerikoncern i forbindelse med sit årsregnskab.

Samlet er Arlas omsætning steget med én procent til 78,9 milliarder kroner. Det er sket med bidrag fra et større salg af eksempelvis smør og mælk.

Trods sidste års vækst tøver Arlas administrerende direktør, Peder Tuborgh, ikke med at kalde coronakrisen for den mest udfordrende krise, mejerikoncernen nogensinde har oplevet.

»Men på grund af vores forretningsmodel var vi i stand til at omstille vores virksomhed og omdirigere store mængder mælk med meget kort varsel for at imødekomme den store og pludselige efterspørgsel på mejeriprodukter i detailhandlen«, siger Peder Tuborgh i en skriftlig kommentar.

ritzau

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter