0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Serviceforringelser: SAS bevæger sig fra all-inclusive mod lavpris

Ligesom hos de rendyrkede lavprisselskaber er der efterhånden også mange gebyrer hos SAS.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Thomas Borberg
Foto: Thomas Borberg

For nogle år siden var indtjekket bagage med i prisen på en SAS-billet. Sådan er det ikke mere.

Rejser
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Rejser
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

SAS har i mange år betegnet sig som et ’all inclusive’ flyselskab. Det skulle betyde, at man ikke skal bekymre sig om at tilkøbe yderligere serviceydelser, når man først har betalt for billetten.

SAS sendte dermed en tydelig hilsen til lavprisselskaber som Ryanair, Norwegian og EasyJet, hvor der er gebyrer for en masse ting – lige fra indtjekket bagage til sædevalg.

Men sandt at sige har SAS i de seneste år pillet mange ting af de billige billetter. Meget af det, der før var inkluderet i billetprisen, skal man nu betale for.

Læs artiklen nu, og få Politiken i 30 dage

Få adgang til hele Politikens digitale univers nu for kun 1 kr.

Læs videre nu

Annonce