0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Boeing-whistleblower advarer mod at lade 737 Max gå på vingerne

Boeing 737 Max må igen flyve med passagerer i Europa, men en tidligere ansat siger, at det er for tidligt, og at flyet ikke er sikkert.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Marco Bello/Ritzau Scanpix
Foto: Marco Bello/Ritzau Scanpix

29. december lettede det første Boeing 737 Max-fly med passagerer i USA, og nu må flyet også gå på vingerne i Europa.

Rejser
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Rejser
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Fra i dag må det ulykkesramte Boeing 737 Max-fly igen flyve med passagerer i Europa. Men en tidligere ansat i flyproducenten Boeing advarer nu om, at det er for alt tidligt at sende 737 Max-flyet på vingerne igen.

European Union Aviation Safety Agency (Easa) meddelte onsdag, at 737 Max-flyet igen må flyve. De amerikanske myndigheder godkendte allerede i november, at ulykkesflyet kunne flyve med passagerer igen, og det skete fra 29. december på en flyvning mellem Miami og LaGuardia-lufthavnen i New York.

En whistleblower hævder imidlertid i en ny rapport, at de elektriske installationer og kontrolsystemer ikke er undersøgt tilstrækkeligt på Boeing-fabrikkerne, og at de ikke fungerer tilfredsstillende, skriver avisen Daily Telegraph.

Bliv en del af fællesskabet på Politiken

Det koster kun 1 kr., og de hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Prøv nu

Annonce

    Alt om Corona­virus

Læs mere

Annonce

For abonnenter