Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Booking.com: Ufærdigt hotel er ikke vores ansvar

Selv om man booker sit hotelophold gennem Booking.com, er aftalen indgået mellem hotellet og gæsten.

Hoteller
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Booking.com har ikke ønsket at lade sig interviewe over telefonen. I stedet skriver en hotelsøgemaskinen, via et dansk mediebureau, at så snart Booking.com blev gjort opmærksom på situationen, gik kundeservice i gang med at finde en anden passende indkvartering af tilsvarende eller bedre kvalitet, står der i mailen.

»Desværre viste det sig, at det alternativ, som vi blev enige om med hr. Ravn (Hanne Ravns mand, red.) ikke levede op til hans oprindelige forventninger. Derfor refunderer vi per kulance udgifterne til den første overnatning samt yderligere 400 kr. til øvrige ekstra udgifter som resultat af hændelsen, samtidig med at vi naturligvis beklager de gener, som hr. Ravn oplevede«.

Efter Politiken gik ind i sagen, har Booking.com kontaktet Hanne Ravn og hendes mand med en undskyldning og tilbuddet om at få refunderet første overnatning samt 400 kroner. Booking.com afviser, at det har taget kontakt til parret, fordi Politiken er gået ind i sagen.

»Vores Kundeservice var allerede i dialog med Hr. Ravn for at aftale en passende kompensation, før Politiken blev involveret. Det er altid en topprioritet for os at løse denne type hændelser til vores kunders tilfredshed, og den kompensation som vi har udbetalt i dette tilfælde er helt på linje med vores almindelige retningslinjer for kundeservice«.

I mailen står også, at det er hotellet, og ikke Booking.com, der har formidlet opholdet, som er ansvarligt.

Samtidig understreges det, at beløbet, de får refunderet (1.383 kr.) er en »venlig gestus«, som ikke betyder, at Booking.com accepterer ansvaret.

Hotellet, Fergus Style Palmanova, er ikke vendt tilbage på Politikens henvendelse om et interview.

Læs mere:

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden