0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

SAS tordner frem på Facebook

Især i krise-situationer bruger kunderne flyselskabets sociale netmedier.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

SAS har stor succes med at kommunikere med kunderne via Facebook.

Fly og lufthavne
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Fly og lufthavne
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Mens lufthavnene i Danmark dropper de sociale netmedier som kundeservice-instrument, er SAS nærmest chokeret over den succes, flyselskabet har oplevet siden lanceringen af selskabets Facebook-side i januar 2010.

Dengang gik SAS i luften med det formål at bruge Facebook-siden som en platform for markedsføring og pr, og selskabet var man så ambitiøst, at man satsede på at få hele 10.000 medlemmer det første år.

Men det har vist sig, at antallet af brugere på SAS' Facebook-side eksploderede i takt med, at den islandske askesky bredte sig og lammede flytrafikken i Europa.

»Allerede i april var vi oppe på 50.000 medlemmer, der brugte siden som en forlængelse af kundeservice«, fortæller Christian Kamhaug, der er chef for sociale medier i SAS.

Han formulerer Facebooks fortræffeligheder som kommunikationsform på følgende måde:

Læs artiklen nu, og få Politiken i 30 dage

Få adgang til hele Politikens digitale univers nu for kun 1 kr.

Læs videre nu

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter