0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Trods MH17-nedskydningen: Flyselskaber bestemmer selv, hvor de må flyve

Intet er sket for at øge flysikkerheden siden MH17-katastrofen, siger sikkerhedsekspert.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Julio Cortez/AP
Foto: Julio Cortez/AP

Flyveplan. Det er i sidste ende de danske flyselskaber selv, der bestemmer, hvor de vil flyve - hvis ikke et luftrum er lukket. Der er ikke sket ændringer i flysikkerheden, siden Malaysia Airlines MH17 blev skudt ned i juli måned.

Fly og lufthavne
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Fly og lufthavne
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Det myldrer med passagerfly i luftrummet over det meste af verden. Men over det østlige Ukraine er der stort set blankt.

Langt hovedparten af de internationale flyselskaber holder sig stadig fra at flyve over den del af landet siden Malaysia Airlines-flyet, MH17, for snart tre måneder siden styrtede ned efter at være blevet ramt af et missil i det østlige Ukraine. Flystyrtet kostede samtlige 298 personer ombord livet.

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til hele Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu

Annonce

Læs mere