0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Her er manden, der vil genrejse Europas nattog

De østrigske statsbaner vil lave en forretning ud af komfortable nattog med konkurrencedygtige priser.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Therese Jægtvik
Foto: Therese Jægtvik

Efter en årrække hos de tyske statsbaner er 41-årige Kurt Bauer nu leder af den østrigske pendants satsning på langdistancetog, hvor han hurtigt har gjort sig til en varm fortaler for nattog.

Togrejser
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Togrejser
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Chefen for Europas største nattogssatsning er kommet til København fra hovedsædet i Wien. Derfor må det første og mest presserende spørgsmål til Kurt Bauer, leder af afdelingen for langdistancetog hos de østrigske statsbaner, ÖBB, naturligvis være: Hvordan er du kommet hertil?

»Med fly«, siger chefen ikke uden irritation i stemmen.

»Selvfølgelig ville jeg helst have taget toget. Men fra Wien til København er det altså lidt af en udfordring. Jeg kunne have taget et nattog til Hamburg og så videre derfra med dagforbindelsen til København. Men distancen, Wien til København, er for lang til en direkte nattogsforbindelse; der skal helst være mellem 8 og 11 timer, og det ville aldrig fungere mellem Wien og København«, siger Kurt Bauer.

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til hele Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu

Annonce

Læs mere