0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Kasi-Jesper fortryder Brøndby-sponsorat

Brøndby IF er afsporet og direktøren for hovedsponsoren Kasi Group er begyndt at overveje sit sponsorat.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Brøndbys storsponsor Jesper Nielsen er ved at miste troen på ledelsen i klubben. Foto: Tobias Selnæs Markussen

Fodbold
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Fodbold
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Røgen efter sommerens fejde blandt magtens mænd i fodboldklubben Brøndby IF har dårligt lagt sig, før rigmanden Jesper Nielsen igen lufter sin utilfredshed med klubbens ledelse, som han mener er lukket, tilknappet og i værste fald helt uden visioner for klubbens fremtid.

Derfor er den 40-årige direktør og ejer af smykkefirmaet Kasi Group nu parat til at droppe sine sponsorater på omkring 40 mio. kr. årligt af den tifoldige danske mesterklub, når aftalen udløber om godt tre år.

Og det sker, advarer Jesper Nielsen, hvis ikke bestyrelsesformand Per Bjerregaard og den nyindsatte direktør i klubben, Frank Buch-Andersen, inden for en overskuelig fremtid er i stand til at overbevise ham om, at projekt Brøndby IF er tilbage på sporet.

Direktørfyring startede balladen
»Der er ingen Brøndby-fans, som ikke ønsker, at vi er bedre end FCK. Helt ærligt, det er vi bare ikke. Men så må man da fortælle fans, aktionærer og sponsorer, hvordan man har tænkt sig at blive det. Jeg vil være ærlig og sige, at min tro på, at vi bliver det, bliver mindre og mindre«, siger ejeren af storsponsoren Kasi Group, Jesper Nielsen, der afløste Codan som klubbens hovedsponsor for godt et år siden, og kort efter også sikrede sig sponsoratet for Brøndby Stadion.

Balladen begyndte 20. juli i år, da den daværende direktør i Brøndby, Hermann Haraldsson, blev bedt om at rydde sit skrivebord efter 15 måneder på jobbet og forlade klubben for bestandigt.

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til hele Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu