Nogle af verdens store firmaer, bl.a. de to verdensomspændende mastodonter Coca-Cola og Unilever, er gået til kamp mod en af techverdenens mest magtfulde giganter, Facebook – en konflikt, der i sin substans vil afdække, om verdensfirmaer i dag kan komme uden om Facebook.
Mere end 160 virksomheder har i kølvandet på debatten, der er affødt af drabet på den sorte George Floyd, sat en midlertidig prop i deres millionstrøm til det sociale medie i forsøg på at presse Mark Zuckerberg til at gøre en større indsats for at begrænse racisme og had på deres platforme.
Der skete en fejl, prøv igen senere
Der skete en fejl, prøv igen senere eller søg hjælp via vores kundecenter
Bliv en del af fællesskabet på Politiken
Det koster kun 1 kr., og de hurtigste er i gang på under 34 sekunder.
Prøv nuEr du under 30 år og udeboende? Få halv pris her
Allerede abonnent? Log ind her