0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:

Giv en julegave, der glæder langt ind i det nye år. Giv et abonnement på Politiken

Biden bruger langt mere end Trump på tv-fremstød i slutspurt

I samtlige svingstater har Biden købt mere reklametid på tv end Donald Trump for valgets sidste otte dage.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Jim Watson, Saul Loeb/Ritzau Scanpix
Foto: Jim Watson, Saul Loeb/Ritzau Scanpix
Internationalt

Demokraternes præsidentkandidat, Joe Biden, har i slutspurten til valget 3. november købt reklametid på tv-stationer for over dobbelt så stort et beløb som præsident Donald Trump, der forsøger at blive genvalgt.

Det viser en opgørelse fra analysefirmaet Advertising Analytics, som løbende følger de to rivalers brug af penge i valgkampen.

I samtlige de stater, hvor kampen om vælgernes gunst er hårdest, har Biden bestilt reklametid for et større beløb end sin republikanske modstander.

I valgkampens sidste otte dage har Biden bestilt reklametid i svingstaterne for 54,1 million dollar, mens Trump har købt for 26,9 millioner dollar.

Spillet om reklametid tippede onsdag yderligere over i Demokraternes favør, da milliardæren Michael Bloomberg indledte en reklamekampagne til samlet 15 millioner dollar i Texas og Ohio.

I reklamerne bliver Trumps håndtering af coronapandemien angrebet.

Donald Trump vandt ved præsidentvalget i 2016 Texas og Ohio med henholdsvis ni og otte procentpoint.

Men medarbejdere hos Bloomberg oplyser, at milliardæren, der kortvarigt selv forsøgte at blive nomineret som Det Demokratiske Partis præsidentkandidat, er blevet overbevist om, at det er muligt for Demokraterne at vinde de to delstater.

Vurderingen baserer han på nylige meningsmålinger.

Bloomberg bruger også 100 millioner dollar på reklamer i Florida.

ritzau

Annonce

Læs mere