Facebook styrer valgkamp med hård hånd, og det får højst mærkværdige konsekvenser
Facebook har afvist at udbrede budskaber fra 665 personer, ngo’er og virksomheder, fordi deres budskaber har været politiske. Facebook algoritme virker for dårligt, mener forsker.
Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.
Spørgeskema om automatisk oplæsningFra Camilla Kampmann (R): Den radikale kandidat til Folketinget og EP opfordrer til at se en video, hvor Connie Hedegaard fortæller om EU’s betydning for den grønne omstilling. Fra Red Barnet: Red Barnet ville gøre reklame for sin video om spædbarnet Ruba fra Syrien, der mirakuløst overlevede et bombeangreb. Men Red Barnet er ikke godkendt til at udsende politiske budskaber.