Annonce
Annonce
Annonce
Debat 10. jan. 2012 KL. 13.28

Studerende: Jeg er træt af at høre på klynk

Få et studiejob, og spar op, så er livet som studerende ikke økonomisk umuligt.

fakta

Sille Beck-Hansen studerer markedsføringsøkonomi på Niels Brock.

Lørdag kunne man i debatsektionen læse om den unge studerende Sofie V. Jensens hårde hverdag, fordi hun er studerende og ikke føler hun har råd til noget.

DEBATINDLÆG»Jeg er træt af at have en dårlig dag hver dag«

Men helt ærligt, efter et alen langt indlæg med forklaringer om hvor hårdt hun er spændt for rent økonomisk, så blev jeg ret forarget.

Jeg er selv studerende, og ved hvad, det vil sige at passe et fuldtidsstudie. Men i modsætning til Sofie, så gider jeg ikke leve af pasta og pesto og sige nej til fredagsbaren. Derfor har jeg taget et valg, og det er meget simpelt – det hedder et arbejde.

Hvad med at begynde at tage ansvar for jeres eget liv og jeres egen fremtid og sætte pris på de gode vilkår, der er herhjemme i forhold til verden omkring os?

Sille Beck-Hansen

Det kan godt være det ikke er til at finde et smart og relevant studiejob i disse tider, men hvad er der nu galt ved at sætte varer på hylderne i Føtex lørdag morgen?

Jeg kan simpelthen ikke forstå dette klynkeri, når man selv har truffet et valg om at man ikke vil arbejde ved siden af sit studie. Det behøver jo ikke være i hverdagen, hvis det er, at man ikke kan overskue dette.

Så kunne man f.eks. i den meget lange sommerferie som studerende har, tage sig et sommerjob og spare op til resten af året.

LÆS OGSÅ»Jeg er træt af at have en dårlig dag hver dag«

Jeg er simpelthen så træt af ynk og klynk fra studerende der kan tage sig en samfundsbetalt uddannelse, og få SU og adgang til studielån med en meget favorabel rente og tilbagebetaling.