Annonce
Debat 7. feb. 2012 KL. 15.35

Fleksjobber: Jeg er træt af at blive stemplet som snyder

Politikere hersker og reformerer uden respekt for borgerne, skriver debattør.

OM INDLÆGGET
Kommentarer:
Afviste kommentarer:
1
Emner:

Lovgivning
Arbejdsmarked
send

Send artikel

Til:

(E-mail, adskil flere med komma)

Fra (E-mail): Besked:
banner
banner
print
Karina Jørgensen
Ledig fleksjobber.

Jeg er træt af, at politikere udtaler sig om fleksjobordningen på en unuanceret måde.

Jeg er træt af at gå rundt med et stempel i panden, hvor der står ’snyder’, og jeg er ganske sikker på, at mange arbejdsgivere er kede af deres pandestempel som firma fup & fidus. Er man bevilget fleksjob, eller har man som arbejdsgiver ansat en fleksjobber, så er man per definition kun ude på at malke systemet for flest mulige penge.

Den holdning er jeg træt af at møde igen og igen. Ikke nok med at jeg gradvis mister troen på mig selv, jeg mister i højere grad troen på politikere og deres vidensniveau.

For det første er det hverken fleksjobberne eller arbejdsgiverne, som har fundet på fleksjobordningen. For det andet er det sådan, at det var magtpåliggende for arbejdsmarkedets parter og den daværende regering, at fleksjobberne ikke skulle være løndumpere.

Ikke nok med at jeg gradvis mister troen på mig selv, jeg mister i højere grad troen på politikere og deres vidensniveau.

Karina Jørgensen

For det tredje er der allerede loft for størrelsen på løntilskuddet. Ifølge Villy Søvndal er det nu ikke længere rimeligt at fleksjobbere aflønnes, som de gamle aftaler foreskriver!

Villy Søvndal viser i Politiken 3.2., at han har taget den nye regerings mantra til sig, ’ret & rimelighed og ret & pligt og krav & ret’, og man kan spørge sig selv, hvad fanden er meningen?

LÆS OGSÅ SF: Skær børnecheck og fleksjob

Er hr. Villy Søvndal mon klar over, at stemplet i panden bliver sværere og sværere at fjerne? For med sine udtalelser er Villy Søvndal med til at mistænkeliggøre en gruppe borgere i Danmark, som gennem de sidste par år har været udsat for en hetz fra politikere, eksperter og medier.

Ja, der har til tider hersket en nærmest hadsk stemning mod fleksjobordningen og de personer, som er bevilget fleksjob.

Er det rimeligt, at 62.000 borgere i dette land skal mistænkeliggøres, fordi de er blevet bevilget fleksjob af det offentlige? Er det rimeligt, at vi skal gå med bøjet nakke og sværte i panden, fordi en tidligere regering opfandt fleksjobordningen? Er det rimeligt, at en nuværende regering har så svært ved at overbevise vælgerne om deres handlekraft, at de må sværte en gruppe?

Med god ret synes jeg, at man kan spørge, hvem er I politikere, som taler om ret, rimelighed, krav og pligt?

I laver indgreb og lover reformer uden at have respekt for borgerne.

Sjovt nok er fleksjobbere også en form for vælgere, selv om man kan få oplevelsen af, at vi er andenrangs borgere.

ANBEFALEDE KOMMENTARER

07. FEB
Jan Kauffmann | Pensionist

Snydere, bedragere og nassere

Det er en meget kedelig samfundsudvikling, vi har været vidne til i de sidste 10 år, hvor der nu er sat turbo på den udvikling.

Det startede med udlændinge, hvor det blev dagligdags med mistænkeliggørelse, retten til at håne og nedgøre. Nu er den borgerret så udvidet til nye grupper i samfundet, alle uden for arbejdsmarket. Således er det med deltagelse af medier og samtlige partier i Tinget, gjort til en borgerret, at sparke ned af, mistænkeliggøre syge og arbejdsløse, kalde fortidspensionister for nasser og det der er værre.

Stoppes denne udvikling ikke, så er der desværre ikke mange chancer for et fremtidigt harmonisk og sammenhængende danmark. Alle vil blive ramt, da der ikke kan ske positive samfunds fremskridt i en sådan primitiv kultur.

0 SVAR
KLAG OVER INDLÆG | Anbefal (18)
07. FEB

Fra bolværk mod løndumpning til prügelknabe for løndumpning

Du har ret Karina Jørgensen.
Fleksjob skulle sikre et rummeligt arbejdsmarked ved at give offentligt tilskud til at sikre så mange mennesker som muligt et job.
Fleksjobreformen skulle bringe folk ud af de to laveste førtidspensionstrin, hvor de var fastholdt i passiv forsørgelse.
Nu blæser vindene derhen, at den gamle sang om at lønnen er for høj, er den sang der lyder højest. Ofte med forsang fra Folketinget, hvor man selv sørger for at ens egne forhold ikke forringes:

"? Margrethe V, dine børn får til stor overraskelse efterløn på årligt 46.500 kroner årligt. det har de fået i ti år. Oveni i ministerpensionen til dig på årligt godt 85.000 kroner. Læg dertil børnechecken på aktuelt omkring 36.000 kroner. Du og din familie får aktuelt omkring 167.500 kroner i socialhjælp. samtidig skærer du ned på efterlønnen. Synes du selv det ser godt ud?
http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/article1620312.ece

0 SVAR
KLAG OVER INDLÆG | Anbefal (12)
07. FEB

Fleksjob og førtidspension er gode ordninger!

Det startede med "Carinasagen" og er nu fortsat over til fleksjob og førtidspension.
Jeg forstår ikke diskussionen, som socialrådgiver for meget syge mennesker, forstår jeg ikke politikkerne.
Der er utroligt mange syge der burde få førtidspension og som ikke får det, der er mange syge der burde opnå rettigheden til et fleksjob, som ikke får det.

Jeg er også lidt skuffet over den snak der også lyder fra S og SF nu, syge bliver ikke raske af at politikkerne mener vi skal have flere ud på arbejdsmarkedet (hvor der ikke ligefrem mangler arbejdskraft).

Umiddelbart lyder de nu som de blå. Men når man hører samråd m.m., så er der dog stor forskel. Jeg ser frem til at få nogle konkrete forslag på bordet, i stedet for alle disse værdiladede overskrifter.
Lad os få nogle forslag på bordet i god tid, så vi kan få nogle gode diskussioner.
Og jeg håber at S, SF og R vil høre på de der har forstand på sagerne, for det kendetegnede ikke ligefrem VKO at høre på andre.

Lad os forbedre, ikke forringe

KLAG OVER INDLÆG | Anbefal (7)
09. FEB

Svar: Fleksjob og førtidspension er gode ordninger!

Anne-marie Ja flexjob og førtidsp. er sikkert ok for modtagerne, men har du spurgt de der ikke kan få den slags extravaganterier ?? for de synes det er noget fælt pengespild, man må gerne være med til at betale til "de fattige", men er selv udelukket fra at få.
Hvorfor fatter du ikke at der skal mange milliarder til. De ordninger du omtaler er blandt de dyreste i vort samfund, samtidig vælter arbejdet, investeringerne, ideerne, og initiativet og dermed pengene - UD af landet og du vil bruge flere Sociale / offentlige penge -- det hænger ikke sammen for dig og dine.

KLAG OVER INDLÆG | Anbefal

Log ind for at kommentere

Det kræver login til Politiken for at deltage i debatten. Har du ikke allerede login, kan du oprette det gratis.

OPRET NY BRUGER

Udfyld debatprofil for at kommentere

Du skal have en debatprofil for at skrive kommentarer på politiken.dk.

UDFYLD DEBATPROFIL

Du har desværre karantæne fra at skrive på politiken.dk

Du kan ikke skrive på politiken.dk før din karantæne er påhævet.

Log ud
BESVAR KOMMENTAR
OVERSKRIFT
KOMMENTAR
Annonce
Annoncer
Annoncer

Dagens tegning

23. maj. KL. 00.01 Bæredygtig træhest

Det sker
Åbning. Nu kommer der gang i brød-konkurrencen på Gl. Kongevej. Fredag åbner Andersen Bakery stor butik på Frederiksberg. - Foto: PR-foto
22. maj. KL. 13.27

Brødgigant fra Hiroshima rykker ind på Frederiksberg

ibyen anbefaler

restaurant & cafe

Seneste Dagens tegning