Må man stjæle, bare fordi man kan?

Rettighed. Er det min ret at stjæle dit arbejde, hvis jeg ikke kan lide prisen, spørger filminstruktør Asger Leth.
Rettighed. Er det min ret at stjæle dit arbejde, hvis jeg ikke kan lide prisen, spørger filminstruktør Asger Leth.
Lyt til artiklen

Kære illegale downloader. Du siger, at det er o.k. at se min film uden at betale for den.

Men så inviterer du vel også alle os andre til at tage dit arbejde uden at betale for det? Døren svinger begge veje, ikke sandt? Hvis du er arkitekt, må jeg vel stjæle din tegning og bygge dit hus, ikke? Og i øvrigt kopiere den og dele den med alle vennerne? Hvis du laver møbler, så skal jeg da prontissimo have et stående kvit og frit hjemme i privaten? Og hvis du laver mad i en restaurant, så er det vel helt o.k., at jeg går ind og får serveret og går igen uden at betale regningen, ikke sandt?

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her