Annonce
Annonce
Annonce
Debat 12. jun. 2012 KL. 14.12

Paula Larrain vil ruske op i mediestanden på politiken.dk

Tidligere vært på TV Avisen vil fremover bedrive mediekritik på politiken.dk.

Den fjerde statsmagt står foran en velment rusketur i debatuniverset på politiken.dk.

Kommunikationrådgiver Paula Larrain, der bl.a. har en fortid som vært på TV Avisen, vil fremover sparke gang i mediekritikken med kritiske indlæg om danske medier og deres journalistik.

LINK Se Larrains profil

Og der er nok at tage fat på, forsikrer Paula Larrain:

»Jeg elsker journalistik. Det er mit fag og har været det gennem mere end 20 år. Men det er en kærlighed til selve faget - ikke til medierne som sådan og slet ikke til den udvikling, som danske medier har været igennem i de seneste 10 år. Her har jeg et par bebrejdelser, som jeg dog vil gøre mig umage for at fremføre konstruktivt. Det lover jeg«, siger hun.

FØRSTE INDLÆGSlip slanterne, kære læsere

For fem år siden forlod Paula Larrain skærmen på DR. I dag underviser hun i journalistik og har sin egen kommunikationsvirksomhed.

Gennem sine indlæg ønsker Larrain at »genrejse respekten for de klassiske journalistiske dyder«:

»Forhåbentlig kan jeg være med til at øge bevidstheden om vores mediers vilkår, gøre opmærksom på uheldige tendenser og derigennem måske medvirke til at genrejse respekten for de klassiske journalistiske dyder. Med vægt på det klassiske«, siger hun.